Mali matematycy. Gdzie kryje się matematyka? klasa 2b
Klasa IIb w ramach projektu „Mali matematycy. Gdzie kryje się matematyka?” zrealizowała kolejny temat: „Ile ścian ma wielościan?”
Podczas zajęć uczniowie obejrzeli film edukacyjny z udziałem naukowca, który wprowadził ich w podstawy geometrii. Pracując z modelami figur geometrycznych dzieci poznały różnice pomiędzy figurami płaskimi, a przestrzennymi, sprawdziły czym charakteryzują się ostrosłupy i graniastosłupy oraz w jaki sposób powstają ich nazwy. W pogłębianiu wiedzy pomogły uczniom liczne aktywności: rozwiązywanie zagadek geometrycznych, czy samodzielne budowanie modelu kostki, przy użyciu gotowej siatki geometrycznej. Najlepszą zabawą było budowanie figur przy użyciu słomek i plasteliny -spójrzcie jakie powstały piękne figury.
Podczas zajęć uczniowie obejrzeli film edukacyjny z udziałem naukowca, który wprowadził ich w podstawy geometrii. Pracując z modelami figur geometrycznych dzieci poznały różnice pomiędzy figurami płaskimi, a przestrzennymi, sprawdziły czym charakteryzują się ostrosłupy i graniastosłupy oraz w jaki sposób powstają ich nazwy. W pogłębianiu wiedzy pomogły uczniom liczne aktywności: rozwiązywanie zagadek geometrycznych, czy samodzielne budowanie modelu kostki, przy użyciu gotowej siatki geometrycznej. Najlepszą zabawą było budowanie figur przy użyciu słomek i plasteliny -spójrzcie jakie powstały piękne figury.
Wychowawca Aleksandra Bronny