Strona główna/Aktualności/Galeria zdjęć/Dlaczego widzę, czuję i słyszę?

Dlaczego widzę, czuję i słyszę?

Kolejne zajęcia projektowe zrealizowane w klasie IIa. Uczniowie poznali budowę i funkcje mózgu. Dowiedzieli się, że do prawidłowego rozwoju i funkcjonowania człowieka konieczny jest stały dopływ bodźców zmysłowych do układu nerwowego. Tylko wówczas, możemy gromadzić różnorodne wrażenia zmysłowe z własnego ciała i z otaczającego świata, właściwie je przetwarzać. Uczniowie, wykonując aktywności, sprawdzali kolejno wszystkie zmysły. Na co dzień równocześnie korzystamy z kilku zmysłów. Tym razem uczniowie sprawdzali zawartość torby używając osobno poszczególnych zmysłów, żeby dowiedzieć się, jaki to będzie miało wpływ na trudność rozpoznania zawartości. Doszli do przekonania, iż im więcej zmysłów jest równocześnie zaangażowanych, tym lepiej odbieramy sygnały z otoczenia i łatwiej możemy stwierdzić, co to jest . W trakcie zajęć uczniowie doświadczyli eksperymentalnie działania poszczególnych zmysłów. Dowiedzieli się jak mózg współpracuje ze zmysłami, a następnie podsumowali zdobytą podczas zajęć wiedzę- najlepsze rezultaty przynosi współpraca wszystkich zmysłów oraz obu półkul mózgu. Zajęcia podobały się uczniom, w których byli bardzo zaangażowani.

do góry