Strona główna/Aktualności/Galeria zdjęć/Co mogę zrobić, gdy wszystko idzie źle?

Co mogę zrobić, gdy wszystko idzie źle?

Kolejny scenariusz „Co mogę zrobić, gdy wszystko idzie źle?

w ramach projektu "Matematyka - kto w pracy liczy, mierzy i waży?" w klasie IIIa zrealizowany.

Rozpoznawanie i opisywanie emocji to cenna umiejętność. To ona pomaga mierzyć się z przykrymi odczuciami, które się pojawiają, gdy napotykamy na jakieś trudności. Lekcję rozpoczęliśmy od zabawy ruchowej: „Wszyscy, którzy...” , która była pretekstem do rozmowy o odczuciach i emocjach, takich jak złość, smutek czy strach, które towarzyszyły im w różnych sytuacjach. Uczniowie trenowali rozmawianie o emocjach oglądając i komentując zdjęcia zebrane w prezentacji multimedialnej. Nauczyli się je opisywać, rozpoznawać i radzić sobie z nimi. Obejrzeli również film, w którym ekspert opowiedział im , czym są i po co ludziom emocje. Pracując w grupach, dzieci musiały sprostać pewnemu wyzwaniu oraz wzajemnie obserwować emocje, które towarzyszą im podczas współpracy. Stało się ono pretekstem do konstruktywnej rozmowy w parach i wzajemnego dzielenia się swoimi odczuciami. Podczas burzy mózgów klasa zastanowiła się wspólnie, co jeszcze - oprócz konstruktywnej rozmowy - może być pomocne wtedy, gdy nie wszystko idzie po naszej myśli. Podczas zajęć ćwiczyli trudną umiejętność dyskutowania i argumentowania. Zajęcia bardzo podobały się dzieciom i z zaangażowaniem w nich uczestniczyły. M. Wikarek

do góry