Czy matematyka może przydać się w kuchni? Klasa 3a rozwiązuje problem.
19 Października 2021matematyka w kuchni 3a
Czy matematyka może przydać się w kuchni? Klasa 3a rozwiązuje problem.
Jakie jest właściwe połączenie składników na podstawie ilości wskazanej w przepisie?
Nasi uczniowie wcielili się w rolę małych badaczy. Najpierw - bez żadnych sugestii - spróbowali wykonać własną wersję masy solnej i dokonali jej analizy wzrokowej i dotykowej. By ocena była adekwatna, porównywali swoją masę z jej wzorcową wersją. Poznali sekret udanej masy (przepis) i samodzielnie przeprowadzali drugą próbę, poznając przy okazji pojęcie ułamków (½, ¼, ¾). Następnie przeprowadzili analizę dlaczego odpowiednie proporcje składników są ważne przy uzyskaniu oczekiwanego rezultatu.
matematyka w kuchni (20)
matematyka w kuchni (19)
matematyka w kuchni (18)
matematyka w kuchni (17)
matematyka w kuchni (16)
matematyka w kuchni (15)
matematyka w kuchni (14)
matematyka w kuchni (13)
matematyka w kuchni (12)
matematyka w kuchni (11)
matematyka w kuchni (10)
matematyka w kuchni (9)
matematyka w kuchni (8)
matematyka w kuchni (7)
matematyka w kuchni (6)
matematyka w kuchni (5)
matematyka w kuchni (4)
matematyka w kuchni (3)
matematyka w kuchni (2)
matematyka w kuchni (1)