Projekt KameleonOgólnopolski projekt KAMELEON
Imię i nazwisko lidera projektu: Angelina Jackiewicz
Uczestnicy projektu: Klasa II b
Czas trwania projektu: 10 X 2023 - 24 V 2024

 

Głównym celem projektu jest przeniesienie procesu nauczania i nauki poza ściany szkolnej sali poprzez zachęcenie nauczycieli do realizowania podstawy programowej na łonie natury, pamiętając o tym, że natura jest środkiem, tłem oraz pretekstem do uczenia się.

Projekt powstał w oparciu o realizację podstawy programowej edukacji wczesnoszkolnej oraz podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa i skierowany jest do uczniów klas I - III szkół podstawowych.

 

Fotorelacje z realizacji zadań projektowych 

Zadanie pierwsze: Piknik z książką

Klasa 2b korzystając z pięknej, słonecznej pogody rozpoczęła ogólnopolski projekt KAMELEON, którego celem jest realizacja podstawy programowej poza salą lekcyjną. Pierwszym wykonanym przez nas zadaniem projektowym był "Piknik z książką". Dzieci poznały historię Wystraszka z opowiadania zawartego w książce Danuty Parlak "Kapelusz Pani Wrony", które jest jedną z lektur w klasie drugiej.

Zadanie drugie:  Barwne liście

Uczniowie klasy 2b wybrali się w zaczarowaną podróż do świata jesiennych skarbów.
W ramach kolejnego zadania "Barwne liście" z projektu KAMELEON Dzieci opuściły salę lekcyjną, aby uczyć się co nieco o otaczającym nas świecie i zmianach, jakie zachodzą w nim podczas jesieni. Podczas naszych zajęć rozwijających kreatywność Uczniowie stali się prawdziwymi poszukiwaczami skarbów i zgromadzili kolorowe liście, szyszki, kasztany, żołędzie oraz nasiona klonu znane wielu z nas jako "noski". To była świetna okazja do utrwalenia nazw różnych gatunków drzew i rozpoznawania ich po nasionach. Oprócz wspaniałego humoru, dopisała nam również przepiękna i słoneczna pogoda.

Zadanie trzecie: Mała olimpiada

Minione tygodnie sprzyjały zimowym harcom na śniegu. Nie ominęły one oczywiście Uczniów z klasy 2b. Dzieci bawiły się na śniegu nie tylko przy okazji wyjścia do kina, ale również w ramach WF i zajęć rozwijających kreatywność.
W związku z naszym udziałem w projekcie KAMELEON zrealizowaliśmy zadanie "Mała Olimpiada" w zimowym wydaniu.
Dzieci w ramach "olimpiady" zostały podzielone na grupy. Wśród wyzwań znalazły się rzuty śnieżkami do celu, tworzenie budowli na czas, mini wyścigi rzędów oraz śnieżkowy Eliminator.
Było aktywnie i radośnie!

Zadanie czwarte: Matematyka pod drzewem

Projektu KAMELEON ciąg dalszy... Nietypowa, styczniowa lekcja matematyki zrealizowana w dwóch częściach dostarczyła nam pozytywnej energii. W pierwszej części Dzieci wspólnymi siłami zmierzyły obwód boiska naszej szkoły za pomocą metrowych miarek- w dużym przybliżeniu wyszło nam około 145 metrów :) 
Można spokojnie uznać, że Uczniowie klasy drugiej świetnie sobie poradzili z tym trudnym zadaniem, ponieważ rzeczywisty obwód boiska to około 160 metrów!
Druga część również zawierała pomiary, ale tym razem dużo mniejszych obiektów takich, jak np. znalezione nieopodal patyki. 
Głównym celem drugiej części była jednak geometria i poszukiwanie figur geometrycznych w otoczeniu naturalnym. Jak się okazało, wokół nas aż się roi od figur geometrycznych: prostokątne drzwi i tablice rejestracyjne, okrągłe koła zaparkowanych pod szkołą samochodów i elementy dekoracyjne namalowane na szkolnej elewacji, trójkątne znaki drogowe widziane z oddali i wiele, wiele innych :)

Zadanie piąte: Detektyw na łące

Klasa 2b podczas ostatnich zajęć rozwijających kreatywność zrealizowała kolejne (już piąte) zadanie z projektu KAMELEON "Detektyw na łące". Dzieci podzielone na drużyny otrzymały przyrodnicze zagadki zakodowane za pomocą kodów QR. Do ich zeskanowania niezbędne były smartfony lub tablety, co dodatkowo przysporzyło Uczniom radości. Zadaniem Dzieci było odgadnięcie zagadek i odnalezienie drobnych zwierząt lub roślin, które stanowiły rozwiązanie tychże zagadek. Uczniowie bardzo dobrze się bawili skanując kody QR i podziwiając przyrodę przez obiektyw aparatu i szkło powiększające. W ramach podsumowania klasa wykonała rysunki swoich odkryć ☺️.

Zadanie szóste: Zmalowanki

Korzystając z pięknej, majowej pogody Dzieci z klasy 2b realizowały kolejne zadanie z projektu KAMELEON. Tym razem były to zmalowanki. Uczniowie mieli stworzyć na folii wspólne, duże akwarium wypełnione morskimi roślinami i zwierzętami. Właściwie powstało nam dno morza, a może nawet oceanu :) 
Praca została nazwana "akwarium" z uwagi na sposób jej wykonania: malowanie na folii owiniętej wokół szkolnej ławki - prawda, że przywodzi na myśl właśnie ogromne akwarium? 

Zadanie siódme: Ortografia w ruchu

Ortografia w ruchu to kolejne zadanie w ramach projektu KAMELEON. Było to kreatywne zintegrowanie treści związanych z ortografią i ruchu na świeżym powietrzu. Taki ortograficzny wf :) 
Najpierw Dzieci powtórzyły części mowy: losując różne wyrazy, miały za zadanie dopasować je do grup RZECZOWNIKI CZASOWNIKI i oczywiście PRZYMIOTNIKI. Pozwoliliśmy sobie w tym celu wykorzystać szkolne parapety :)
Następnie uczniowie klasy 2b wzięli udział w konkurencji na czas - alfabetyczne wyścigi. Każda z grup miała 10 minut na to, aby jak najszybciej dopisać do wszystkich liter alfabetu wyrazy - liczyła się oczywiście nie tylko ilość, ale też jakość. Błędnie zapisane wyrazy nie liczyły się do wykonania zadania.
Ostatnią zabawą było utrwalenie pisowni wyrazów z "Ó" oraz "U", a także "RZ", "SZ" i wszelkich spółgłosek miękkich. W tym celu wykorzystaliśmy grę "Ortograficzne muchy". Po usłyszeniu wyrazu z trudnością ortograficzną Dzieci miały za zadanie pacnąć muchę z właściwymi znakami :)

Zadanie ósme: Oswoić zebrę

Do zakończenia projektu KAMELEON już coraz bliżej. Mimo tego, że dawno już wykonaliśmy wymagane minimum sześć zadań, klasa 2b dzielnie działa dalej! Pogoda za oknami nas tak rozpieszcza, że aż szkoda z niej nie korzystać, by przez zabawę wciąż uczyć się i utrwalać wiadomości na świeżym powietrzu.
Tym razem do wspólnej zabawy zaprosiliśmy klasę 3b - dziękujemy, że przyjęliście nasze zaproszenie :)
W rezultacie tej współpracy klasy 2b i 3b OSWOIŁY ZEBRĘ! Czyli wspólnie wybrały się na przejścia dla pieszych przy ulicy Staszica - nieopodal szkoły. Dzieci w praktyce utrwalały i ćwiczyły poznane już zasady poruszania się w ruchu drogowym na przejściu z sygnalizacją świetlną i bez niej. Nie zabrakło również obserwowania mijanych znaków drogowych i przydzielania ich do grup: ostrzegawcze, informacyjne, nakazujące i zakazujące.

Zadanie dziewiąte: Angielski outside

Za nami ostatnie zadanie w ramach projektu KAMELEON. Tym razem była to świetna zabawa pod chmurką w języku angielskim. Wspaniałą lekcję na potrzeby projektu przygotowała anglistka Pani Agnieszka Cichoń.

Z całego serca dziękujemy! 

Fotorelacja z przebiegu zajęć już wkrótce!

Brak dostępnego opisu zdjęcia.

do góry