Matematyka - kto w pracy liczy, mierzy i waży? 3a
20 listopada 2024
Co mogę zrobić, gdy wszystko idzie źle?
Kolejny scenariusz „Co mogę zrobić, gdy wszystko idzie źle?
w ramach projektu "Matematyka - kto w pracy liczy, mierzy i waży?" w klasie IIIa zrealizowany.
Rozpoznawanie i opisywanie emocji to cenna umiejętność. To ona pomaga mierzyć się z przykrymi odczuciami, które się pojawiają, gdy napotykamy na jakieś trudności. Lekcję rozpoczęliśmy od zabawy ruchowej: „Wszyscy, którzy...” , która była pretekstem do rozmowy o odczuciach i emocjach, takich jak złość, smutek czy strach, które towarzyszyły im w różnych sytuacjach. Uczniowie trenowali rozmawianie o emocjach oglądając i komentując zdjęcia zebrane w prezentacji multimedialnej. Nauczyli się je opisywać, rozpoznawać i radzić sobie z nimi. Obejrzeli również film, w którym ekspert opowiedział im , czym są i po co ludziom emocje. Pracując w grupach, dzieci musiały sprostać pewnemu wyzwaniu oraz wzajemnie obserwować emocje, które towarzyszą im podczas współpracy. Stało się ono pretekstem do konstruktywnej rozmowy w parach i wzajemnego dzielenia się swoimi odczuciami. Podczas burzy mózgów klasa zastanowiła się wspólnie, co jeszcze - oprócz konstruktywnej rozmowy - może być pomocne wtedy, gdy nie wszystko idzie po naszej myśli. Podczas zajęć ćwiczyli trudną umiejętność dyskutowania i argumentowania. Zajęcia bardzo podobały się dzieciom i z zaangażowaniem w nich uczestniczyły. M. Wikarek
Październik 2024
„Matematyka - kto w pracy liczy, mierzy i waży?" Uniwersytet Dzieci w Klasie - projekt pod patronatem Ministra Edukacji i Nauki
Imię i nazwisko lidera projektu: Małgorzata Wikarek
Uczestnicy projektu: klasa III a
Czas trwania projektu: cały rok szkolny
Ogólnopolski Projekt Edukacyjny - Uniwersytet Dzieci - Matematyka - kto w pracy liczy, mierzy i waży?
Główne cele projektu:
- sprawdzenie, jak z matematyki korzystają przedstawiciele różnych zawodów: kucharze, krawcy czy muzycy;
- trenowanie projektowania;
- rozwijanie wyobraźni przestrzennej;
- poznanie sposobu odmierzanie różnych składników;
- poznanie pracy w różnych profesjach;
- zwiększyć świadomość, w jakich dziedzinach chcieliby się rozwijać.
Sposób realizacji: Projekt polega na realizacji 8 lekcji składający się z zaproponowanych scenariuszy, dotyczących wybranej tematyki. Projekt składa się z 2 etapów: lekcji na rozgrzewkę, które pozwalają na integrację dzieci i oswojenie ich ze swoimi emocjami oraz lekcji tematycznych - związanych z wiodącym tematem projektu. Lekcje oparte są na metodzie pytań i doświadczeń. Spodziewane efekty: Rozwijanie potencjału twórczego i intelektualnego dzieci, aby mogły one w pełni korzystać ze zdobytej wiedzy, zrozumieć świat i skutecznie w nim działać.