Matematyka - kto w pracy liczy, mierzy i waży? 3a
25 czerwca 2025
Projekt „Matematyka, kto w pracy liczy, mierzy i waży?” realizowany w klasie IIIa zakończony!
W tym roku szkolnym uczniowie klasy 3A wraz z wychowawcą realizowali projekt Uniwersytetu Dzieci pt. „Matematyka, kto w pracy liczy, mierzy i waży?”. Głównym celem projektu było zdobywanie wiedzy matematycznej i rozwijanie kompetencji społecznych uczniów. Wychowawca wraz z uczniami podjął się realizacji projektu Uniwersytetu Dzieci, dzięki któremu uczniowie uświadomili sobie, iż matematyka jest nieodłącznym elementem życia każdego człowieka. Projekt zakładał nie tylko realizację treści programowych w zakresie edukacji matematycznej, ale także ukazanie jej przydatności w codziennym życiu. Zdobyli wiedzę na temat pracy w różnych profesjach, co pozwoli im rozwijać ich zainteresowania związane z wyborem zawodu w przyszłości. Wszyscy uczniowie chętnie i aktywnie uczestniczyli w zajęciach. Chętnie eksperymentowali, dokonywali pomiarów i obserwacji oraz rozwiązywali nietypowe zadania matematyczne. Zajęcia sprawiały uczniom zawsze wiele radości.
M.Wikarek
20 listopada 2024
Co mogę zrobić, gdy wszystko idzie źle?
Kolejny scenariusz „Co mogę zrobić, gdy wszystko idzie źle? w ramach projektu "Matematyka - kto w pracy liczy, mierzy i waży?" w klasie IIIa zrealizowany.
Rozpoznawanie i opisywanie emocji to cenna umiejętność. To ona pomaga mierzyć się z przykrymi odczuciami, które się pojawiają, gdy napotykamy na jakieś trudności. Lekcję rozpoczęliśmy od zabawy ruchowej: „Wszyscy, którzy...” , która była pretekstem do rozmowy o odczuciach i emocjach, takich jak złość, smutek czy strach, które towarzyszyły im w różnych sytuacjach. Uczniowie trenowali rozmawianie o emocjach oglądając i komentując zdjęcia zebrane w prezentacji multimedialnej. Nauczyli się je opisywać, rozpoznawać i radzić sobie z nimi. Obejrzeli również film, w którym ekspert opowiedział im , czym są i po co ludziom emocje. Pracując w grupach, dzieci musiały sprostać pewnemu wyzwaniu oraz wzajemnie obserwować emocje, które towarzyszą im podczas współpracy. Stało się ono pretekstem do konstruktywnej rozmowy w parach i wzajemnego dzielenia się swoimi odczuciami. Podczas burzy mózgów klasa zastanowiła się wspólnie, co jeszcze - oprócz konstruktywnej rozmowy - może być pomocne wtedy, gdy nie wszystko idzie po naszej myśli. Podczas zajęć ćwiczyli trudną umiejętność dyskutowania i argumentowania. Zajęcia bardzo podobały się dzieciom i z zaangażowaniem w nich uczestniczyły. M. Wikarek
Październik 2024
„Matematyka - kto w pracy liczy, mierzy i waży?" Uniwersytet Dzieci w Klasie - projekt pod patronatem Ministra Edukacji i Nauki
Imię i nazwisko lidera projektu: Małgorzata Wikarek
Uczestnicy projektu: klasa III a
Czas trwania projektu: cały rok szkolny
Ogólnopolski Projekt Edukacyjny - Uniwersytet Dzieci - Matematyka - kto w pracy liczy, mierzy i waży?
Główne cele projektu:
- sprawdzenie, jak z matematyki korzystają przedstawiciele różnych zawodów: kucharze, krawcy czy muzycy;
- trenowanie projektowania;
- rozwijanie wyobraźni przestrzennej;
- poznanie sposobu odmierzanie różnych składników;
- poznanie pracy w różnych profesjach;
- zwiększyć świadomość, w jakich dziedzinach chcieliby się rozwijać.
Sposób realizacji: Projekt polega na realizacji 8 lekcji składający się z zaproponowanych scenariuszy, dotyczących wybranej tematyki. Projekt składa się z 2 etapów: lekcji na rozgrzewkę, które pozwalają na integrację dzieci i oswojenie ich ze swoimi emocjami oraz lekcji tematycznych - związanych z wiodącym tematem projektu. Lekcje oparte są na metodzie pytań i doświadczeń. Spodziewane efekty: Rozwijanie potencjału twórczego i intelektualnego dzieci, aby mogły one w pełni korzystać ze zdobytej wiedzy, zrozumieć świat i skutecznie w nim działać.