Klasa 3b

6 grudnia 2021

6 grudnia 2021

Perspektywa i anamorfoza w klasie 3b

W ramach projektu Uniwersytetu Dzieci w Klasie „Matematyka - kto w pracy liczy, mierzy i waży?", uczniowie klasy 3 b zrealizowali kolejny scenariusz. Spotkanie rozpoczęło się od projekcji krótkiego wykładu przygotowanego przez Uniwersytet Dzieci. Podczas zajęć uczniowie mieli okazję do poznania związków matematyki ze sztuką. Wydawać by się mogło, że sztuka i matematyka to dwie zupełnie różne dziedziny. Jednak znajomość pewnych zasad matematyki może pomóc w namalowaniu dzieła sztuki. Jedną z tajemniczych zasad wykorzystywanych w malarstwie jest anamorfoza. Poprzez zabawę ruchową oraz eksperymenty poznali pojęcie perspektywy i anamorfozy. Mieli również okazję stworzyć własny rysunek anamorficzny. Zastanowili się także, po co tworzy się takie obrazy i czy mogą one być użyteczne w życiu codziennym.

22 listopada 2021

Zielnik - klasa III b

Uczniowie klasy III b, otrzymali zadanie do wykonania- zebrać i oznaczyć liście drzew i krzewów. Liście należało wysuszyć i wykonać z nich zielnik. Wykonanie zielnika miało na celu nabycie umiejętności rozpoznawania rodzajów i gatunków drzew i krzewów oraz poznanie siedlisk, w których występują. Trzeba przyznać, że uczniowie bardzo starannie i oryginalnie je wykonali. Oto rezultaty ich pracy.

8 listopada 2021

Dzień zdrowego śniadania w klasie III B

Dzień zdrowego śniadania w klasie III B
Śniadanie to najważniejszy posiłek dnia. Dzięki niemu dzieci mają energię do nauki, lepiej koncentrują się podczas lekcji i mają siłę do zabawy. To najlepszy start w nowy dzień!
Dla uczniów klasy III b był to dzień szczególny. Uczniowie mieli bowiem przygotować wielką ucztę - wyjątkowe śniadanie! Śniadanie, które miało dać wszystkim energię do pracy, zabawy i nauki!
Śniadanie poprzedziliśmy zajęciami, które miały na celu uświadomienie dzieciom, jak ważne jest spożywanie rano zdrowego posiłku. Uczniowie poznali 12 zasad zdrowego odżywiania się oraz przypomnieli reguły zachowania się przy stole.

Dzieci z entuzjazmem uczestniczyły w podjętej akcji śniadaniowej. Wykonane kanapki nie tylko były smaczne, zdrowe, ale i pięknie ozdobione. Pamiętać należy, że najlepiej smakują potrawy wykonane samodzielnie. I to sprawdziło się doskonale! Dzieci nabrały dużo energii i mocy, aby sprostać szkolnym obowiązkom.

8 listopada 2021

Lekcja programowania Gra Scottie Go! w klasie III B

W piątek 5 listopada uczniowie klasy III B odbyli lekcję programowania.
Gra Scottie Go! Kosmiczne kodowanie, w którą mieli okazję zagrać to nie tylko nauka programowania, ale również nauka logicznego myślenia, kreatywności, podejmowania decyzji, myślenia matematycznego i problemowego. Podczas zajęć uczniowie zdobywali wiedzę z zakresu kodowania oraz uczyli się podstawowych pojęć programistycznych takich jak: instrukcja prosta i złożona, parametr, pętla, instrukcja warunkowa, zmienne, funkcje.

5 października 2021

Las w słoiku 3b

W ramach realizacji Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego „ Z ekologią na Ty” klasa 3b wykonała kolejne z zadań pt. „Las w słoiku”. Uczniowie z wielką chęcią i zaangażowaniem wykonali piękne aranżacje swoich lasów. Efekty przerosły ich najśmielsze oczekiwania! Sami zobaczcie :-)

12 marca 2021

Jak porozumiewają się zwierzęta?

7 maja uczniowie klasy 2 b wzięli udział w wykładzie on-line zorganizowanym przez Uniwersytet Dzieci w Klasie, pt. „Jak porozumiewają się zwierzęta?”. Temat wykładu był bardzo interesujący! Każdy uczeń z zaciekawieniem słuchał prowadzącej - dr Magdaleny Jastrzębskiej i aktywnie uczestniczył w prelekcji, wykonując różne zadania.

6 marca 2021

Jak narysować koło 2b

Klasa II b w ramach projektu "Mali matematycy. Gdzie kryje się matematyka" zrealizowała kolejny temat : Jak narysować koło? Podczas zajęć uczniowie przyjrzeli się dokładnie podstawowym figurom geometrycznym, wyszukiwali kształtów figur w klasie jak również swoim pokoju. Obejrzeli interesujący filmik dotyczący znaków drogowych, w których również ukryły się figury geometryczne. Przy pomocy różnych przedmiotów oraz własnych ciał konstruowali te figury. Dodatkowo poznali różne sposoby na narysowanie koła np.: za pomocą patyczka, dłoni lub palca. Mali matematycy dowiedzieli się co to jest fazogram i sami go stworzyli. To była kolejna lekcja pełna aktywności i zaangażowania!

Pingwinkowe pozdrowienia 2b

W ramach zajęć plastycznych uczniowie z klasy II B mieli możliwość zapoznania się z aplikacją Quiver. Dzięki rozszerzonej rzeczywistości model z rysunku zmienia się w trójwymiarowy obiekt, który nie tylko posiada barwy użytych przez uczniów kredek, ale także potrafi się animować. „Ożywianie” obrazków sprawiło drugoklasistom wiele radości i uśmiechu, na pewno skorzystamy z aplikacji po raz kolejny. Przesyłamy dla wszystkich pingwinkowe pozdrowienia :-)
Klasa II B wraz z wychowawcą.

 

Dyktando biegane

Dyktando Biegane
Uczniowie klasy II b przekonali się, że nauka nie musi być nudna. Tym bardziej nauka ortografii, która najczęściej spędza sen z powiek u niejednego ucznia. Zadaniem uczniów było napisanie dyktanda w nietypowej formie. Oprócz znajomości podstawowych zasad ortograficznych, przydała się dobra kondycja sportowa. Podczas bieganego dyktanda grupy miały przeczytać, zapamiętać i poprawnie napisać zapamiętany tekst. Ważne było zastosowanie odpowiednich zasadach ortograficznych i interpunkcyjnych. Biegane dyktando wywołało wśród uczniów wiele emocji i radości, a dzięki dobrej współpracy wszyscy odnieśli sukces. Taki sposób utrwalenia zasad ortograficznych bardzo się wszystkim spodobał, na pewno go jeszcze powtórzymy.

24 lutego 2021

Mali matematycy. Gdzie kryje się matematyka? klasa 2b

Klasa IIb w ramach projektu „Mali matematycy. Gdzie kryje się matematyka?” zrealizowała kolejny temat: „Ile ścian ma wielościan?”
Podczas zajęć uczniowie obejrzeli film edukacyjny z udziałem naukowca, który wprowadził ich w podstawy geometrii. Pracując z modelami figur geometrycznych dzieci poznały różnice pomiędzy figurami płaskimi, a przestrzennymi, sprawdziły czym charakteryzują się ostrosłupy i graniastosłupy oraz w jaki sposób powstają ich nazwy. W pogłębianiu wiedzy pomogły uczniom liczne aktywności: rozwiązywanie zagadek geometrycznych, czy samodzielne budowanie modelu kostki, przy użyciu gotowej siatki geometrycznej. Najlepszą zabawą było budowanie figur przy użyciu słomek i plasteliny -spójrzcie jakie powstały piękne figury.
Wychowawca Aleksandra Bronny

do góry