Klasa 3b

5 października 2021

Las w słoiku 3b

W ramach realizacji Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego „ Z ekologią na Ty” klasa 3b wykonała kolejne z zadań pt. „Las w słoiku”. Uczniowie z wielką chęcią i zaangażowaniem wykonali piękne aranżacje swoich lasów. Efekty przerosły ich najśmielsze oczekiwania! Sami zobaczcie :-)

12 marca 2021

Jak porozumiewają się zwierzęta?

7 maja uczniowie klasy 2 b wzięli udział w wykładzie on-line zorganizowanym przez Uniwersytet Dzieci w Klasie, pt. „Jak porozumiewają się zwierzęta?”. Temat wykładu był bardzo interesujący! Każdy uczeń z zaciekawieniem słuchał prowadzącej - dr Magdaleny Jastrzębskiej i aktywnie uczestniczył w prelekcji, wykonując różne zadania.

6 marca 2021

Jak narysować koło 2b

Klasa II b w ramach projektu "Mali matematycy. Gdzie kryje się matematyka" zrealizowała kolejny temat : Jak narysować koło? Podczas zajęć uczniowie przyjrzeli się dokładnie podstawowym figurom geometrycznym, wyszukiwali kształtów figur w klasie jak również swoim pokoju. Obejrzeli interesujący filmik dotyczący znaków drogowych, w których również ukryły się figury geometryczne. Przy pomocy różnych przedmiotów oraz własnych ciał konstruowali te figury. Dodatkowo poznali różne sposoby na narysowanie koła np.: za pomocą patyczka, dłoni lub palca. Mali matematycy dowiedzieli się co to jest fazogram i sami go stworzyli. To była kolejna lekcja pełna aktywności i zaangażowania!

Pingwinkowe pozdrowienia 2b

W ramach zajęć plastycznych uczniowie z klasy II B mieli możliwość zapoznania się z aplikacją Quiver. Dzięki rozszerzonej rzeczywistości model z rysunku zmienia się w trójwymiarowy obiekt, który nie tylko posiada barwy użytych przez uczniów kredek, ale także potrafi się animować. „Ożywianie” obrazków sprawiło drugoklasistom wiele radości i uśmiechu, na pewno skorzystamy z aplikacji po raz kolejny. Przesyłamy dla wszystkich pingwinkowe pozdrowienia :-)
Klasa II B wraz z wychowawcą.

 

Dyktando biegane

Dyktando Biegane
Uczniowie klasy II b przekonali się, że nauka nie musi być nudna. Tym bardziej nauka ortografii, która najczęściej spędza sen z powiek u niejednego ucznia. Zadaniem uczniów było napisanie dyktanda w nietypowej formie. Oprócz znajomości podstawowych zasad ortograficznych, przydała się dobra kondycja sportowa. Podczas bieganego dyktanda grupy miały przeczytać, zapamiętać i poprawnie napisać zapamiętany tekst. Ważne było zastosowanie odpowiednich zasadach ortograficznych i interpunkcyjnych. Biegane dyktando wywołało wśród uczniów wiele emocji i radości, a dzięki dobrej współpracy wszyscy odnieśli sukces. Taki sposób utrwalenia zasad ortograficznych bardzo się wszystkim spodobał, na pewno go jeszcze powtórzymy.

24 lutego 2021

Mali matematycy. Gdzie kryje się matematyka? klasa 2b

Klasa IIb w ramach projektu „Mali matematycy. Gdzie kryje się matematyka?” zrealizowała kolejny temat: „Ile ścian ma wielościan?”
Podczas zajęć uczniowie obejrzeli film edukacyjny z udziałem naukowca, który wprowadził ich w podstawy geometrii. Pracując z modelami figur geometrycznych dzieci poznały różnice pomiędzy figurami płaskimi, a przestrzennymi, sprawdziły czym charakteryzują się ostrosłupy i graniastosłupy oraz w jaki sposób powstają ich nazwy. W pogłębianiu wiedzy pomogły uczniom liczne aktywności: rozwiązywanie zagadek geometrycznych, czy samodzielne budowanie modelu kostki, przy użyciu gotowej siatki geometrycznej. Najlepszą zabawą było budowanie figur przy użyciu słomek i plasteliny -spójrzcie jakie powstały piękne figury.
Wychowawca Aleksandra Bronny

do góry