Klasa 2a integracyjna

17 kwietnia 2024

Warsztaty ekologiczne w klasie IIA. „Śląskie przywracamy błękit”. Dbaj o powietrze.

„Śląskie. Przywracamy błękit” to największy w Europie projekt ochrony powietrza, obejmujący swoim zasięgiem całe województwo śląskie. Jednym z zadań projektu jest edukacja dorosłych i dzieci. Ekodoradcy działający w gminach, organizują spotkania, zabawy, na których przedstawiają problematykę jakości powietrza. Nasze warsztaty poprowadził Pan Henryk Michalski. Celem warsztatów było zapoznanie uczestników z przyczynami i skutkami powstawania smogu, przedstawienie możliwości poprawy jakości powietrza poprzez działania indywidualne i zbiorowe. Uczniowie m.in zobaczyli, jak spalają się węglowodory i jakie niesie to konsekwencje dla środowiska. W ramach zajęć ekodoradca rozmawiał z uczniami na temat odnawialnych źródeł energii, alternatywnych możliwości transportu oraz segregacji odpadów. Bardzo dziękujemy za ciekawe zajęcia!!!

08 marzec 2024

Mali kucharze z klasy IIa

Zajęcia kulinarne dają dzieciom wiele satysfakcji. Uczą współpracy w grupie, są okazją do kształtowania zdrowych nawyków żywieniowych. Poznając zasady zdrowego odżywiania, a także korzystając z bogactwa artykułów spożywczych, wzbogaconych warzywami i owocami, dzieci samodzielnie przygotowały przepyszne potrawy, które po skończonej pracy zjedli ze smakiem. Wiemy co jemy! :)

26 luty 2024

Dlaczego warto czytać książki? - kolejne zajęcia projektowe w IIa za nami

Zajęcia miały na celu zachęcić uczniów do czytania. Dzieci, które dużo czytają, mają bogaty zasób słownictwa, z łatwością wchodzą w relacje z rówieśnikami, mają lepiej rozwiniętą wyobraźnię, potrafią prowadzić swobodne i ciekawe rozmowy wypowiadając się w sposób logiczny i bardzo obrazowy. Książki skłaniają do samodzielnego myślenia, analizowania, czy wyciągania wniosków. Podczas zajęć zapoznaliśmy się z rodzajami książek. W czasie rozmowy wprowadzone zostały terminy, takie jak: książka elektroniczna (e-book), audiobook, picturebook, uczniowie zobaczyli ręcznie pisaną księgę średniowieczną, nietuzinkowe, dziwne i rekordowe książki. Dzieci zamienili się w detektywów literackich - przeprowadzając wywiad z wybraną osobą, co miało dać odpowiedź na pytanie: Co i dlaczego ludzie czytają? Następnie wzięli udział w eksperymencie, dzięki któremu przekonali się, że każdy czyta trochę inaczej. Po wysłuchaniu krótkiego wiersza mieli go zilustrować. Zaprezentowaliśmy efekty pracy na forum klasy i odpowiedzieliśmy na pytanie : Skąd biorą się różnice w ich rysunkach, skoro wysłuchali tego samego tekstu? Odbyliśmy także zajęcia w naszej szkolnej bibliotece. Uczniowie aktywnie uczestniczyli w zajęciach, dowiedzieli się wielu nowych informacji. Wniosek z zajęć: Czytanie jest ważne!

23 luty 2024

Wizyta w szkolnej bibliotece

Dnia 22 lutego 2024r. uczniowie klasy IIa uczestniczyli w lekcji bibliotecznej. Celem wizyty było przybliżenie dzieciom zawodu bibliotekarza i funkcjonowania biblioteki, poznanie zasad korzystania z książek oraz rozbudzenie zainteresowań czytelnictwem.
Spotkanie rozpoczęło się od zapoznania dzieci z zasadami zachowania się w bibliotece, następnie uczniowie zapoznali się ze sposobem katalogowania książek. Bibliotekarka, pani Beata Lewosz, w ciekawy sposób opowiedziała uczniom o swojej pracy. Omówiła zasady korzystania z biblioteki i pokazała księgozbiór dla najmłodszych. Uczniowie z zainteresowaniem wysłuchali wszystkich informacji. Byli zaskoczeni tak dużą liczbą książek w bibliotece. Aby zaspokoić swoją ciekawość, zadawali bibliotekarce różne pytania, które wcześnie przygotowali, dotyczące m.in. jej pracy, liczby książek oraz najczęściej wypożyczanych tytułów. Wizyta w bibliotece była dla uczniów ciekawym doświadczeniem. Poszerzyli oni swoje wiadomości o pracy bibliotekarza oraz poznali wartość książki i zalety czytania.

15 luty 2024

Lapbooki IIa

Klasa IIa wykonywała Lapbooki, czyli książki tematyczne, w której umieścili się najważniejsze informacje dotyczące Antarktydy. Była to tematyka związana z czytaną lekturą A.Cz. Centkiewiczów " Zaczarowana zagroda". Kreatywność podczas tworzenia lapbooków sprawia, że dzieci szybciej się uczą, a sam proces nauki staje się przyjemnością, wymaga jednak przygotowania, planowania, korzystania z informacji. Dzieci pracowały w grupach co było dodatkową frajdą!

22 stycznia 2024

Dlaczego widzę, czuję i słyszę?

Kolejne zajęcia projektowe zrealizowane w klasie IIa. Uczniowie poznali budowę i funkcje mózgu. Dowiedzieli się, że do prawidłowego rozwoju i funkcjonowania człowieka konieczny jest stały dopływ bodźców zmysłowych do układu nerwowego. Tylko wówczas, możemy gromadzić różnorodne wrażenia zmysłowe z własnego ciała i z otaczającego świata, właściwie je przetwarzać. Uczniowie, wykonując aktywności, sprawdzali kolejno wszystkie zmysły. Na co dzień równocześnie korzystamy z kilku zmysłów. Tym razem uczniowie sprawdzali zawartość torby używając osobno poszczególnych zmysłów, żeby dowiedzieć się, jaki to będzie miało wpływ na trudność rozpoznania zawartości. Doszli do przekonania, iż im więcej zmysłów jest równocześnie zaangażowanych, tym lepiej odbieramy sygnały z otoczenia i łatwiej możemy stwierdzić, co to jest . W trakcie zajęć uczniowie doświadczyli eksperymentalnie działania poszczególnych zmysłów. Dowiedzieli się jak mózg współpracuje ze zmysłami, a następnie podsumowali zdobytą podczas zajęć wiedzę- najlepsze rezultaty przynosi współpraca wszystkich zmysłów oraz obu półkul mózgu. Zajęcia podobały się uczniom, w których byli bardzo zaangażowani.

18 grudnia 2023

Dlaczego widzę, czuję i słyszę?

Kolejne zajęcia projektowe zrealizowane w klasie IIa. Uczniowie poznali budowę i funkcje mózgu. Dowiedzieli się, że do prawidłowego rozwoju i funkcjonowania człowieka konieczny jest stały dopływ bodźców zmysłowych do układu nerwowego. Tylko wówczas, możemy gromadzić różnorodne wrażenia zmysłowe z własnego ciała i z otaczającego świata, właściwie je przetwarzać. Uczniowie, wykonując aktywności, sprawdzali kolejno wszystkie zmysły. Na co dzień równocześnie korzystamy z kilku zmysłów. Tym razem uczniowie sprawdzali zawartość torby używając osobno poszczególnych zmysłów, żeby dowiedzieć się, jaki to będzie miało wpływ na trudność rozpoznania zawartości. Doszli do przekonania, iż im więcej zmysłów jest równocześnie zaangażowanych, tym lepiej odbieramy sygnały z otoczenia i łatwiej możemy stwierdzić, co to jest . W trakcie zajęć uczniowie doświadczyli eksperymentalnie działania poszczególnych zmysłów. Dowiedzieli się jak mózg współpracuje ze zmysłami, a następnie podsumowali zdobytą podczas zajęć wiedzę- najlepsze rezultaty przynosi współpraca wszystkich zmysłów oraz obu półkul mózgu. Zajęcia podobały się uczniom, w których byli bardzo zaangażowani.

4 grudnia 2023

1 grudnia 2023

14 listopada 2023

14 listopada- Światowy Dzień Cukrzycy w klasie IIa

Światowy Dzień Cukrzycy jest szansą na to, by uczniowie dowiedzieli się, jak ważna jest edukacja na temat cukrzycy. Choroba ta dotyczy coraz większej liczby naszego społeczeństwa, trzeba więc robić jak najwięcej, by zapanować nad tymi wciąż rosnącymi liczbami. Na świecie 425 milionów ludzi ma cukrzycę. Z tej okazji w klasie II a przeprowadzono zajęcia podczas których, uczniowie dowiedzieli się jakie są objawy tej choroby oraz jak jej zapobiegać. Mieli okazję spróbować słodkie lizaki, ale bez cukru. Zdrowy styl życia może zredukować ryzyko rozwoju cukrzycy typu 2 oraz poważnych powikłań. Wystarczy na początek wprowadzić kilka drobnych zmian:

Wybierz wodę, zamiast słodkich napojów!
Jedz warzywa przynajmniej trzy razy dziennie!
Jedz owoce przynajmniej trzy razy dziennie!
Wybierz na przekąski zdrowe alternatywy!
Dbaj o aktywność fizyczną!

Małgorzata Wikarek

10 listopada 2023

02 listopada 2023

23 października 2023

Lekcja edukacji przyrodniczej w terenie

Uczymy się przez działanie:
Jakie to drzewo?- obserwacja przyrody jesienią.
Dnia 20.10. 23r. klasa IIa odbyła lekcję edukacji przyrodniczej w terenie. Celem lekcji było obserwowanie drzew rosnących w najbliższej okolicy szkoły. Dzieci wskazywały charakterystyczne ich części, porównywali liście różnych gatunków drzew, nazywali drzewa, które zobaczyli. Dokonali opisu wybranego drzewa za pomocą karty obserwacji. Kalkowali korę drzew oraz zebrane liście. Zajęcia na świeżym powietrzu, gwarantują uczenie się przez bezpośrednie doświadczanie, obserwację, ale i świetną zabawę!

20 czerwca 2023

Projekt edukacyjny „ Przyroda z klasą. Czy wiesz jak żyje jeż?" zakończony

Projekt edukacyjny „ Przyroda z klasą. Czy wiesz jak żyje jeż?" prowadzony w klasie IA- zakończony! W roku szkolnym 2022/ 2023 uczniowie klasy Ia uczestniczyli w ciekawym projekcie edukacyjnym „Przyroda z klasą. Czy wiesz jak żyje jeż?", przygotowanym przez Fundację Uniwersytet Dzieci. W ramach projektu zrealizowano fascynujący cykl zajęć z zakresu edukacji przyrodniczej. Podczas cotygodniowych spotkań uczniowie pracowali w oparciu o metodę pytań i doświadczeń, która rozwija myślenie naukowe, oparte na stawianiu pytań, planowaniu procesu badawczego i wyciąganiu wniosków z przeprowadzonych badań. Poznając wiele gatunków roślin i zwierząt przekonali się, dlaczego warto szanować przyrodę. Dzięki realizacji projektu nasi uczniowie rozwinęli umiejętności związane z rozumieniem zjawisk przyrodniczych, nauczyli się współpracować w zespołach projektowych, rozpoznawać i nazywać emocje swoje i innych. Gratulujemy! Małgorzata Wikarek

19 marca 2023

Przyroda z klasą w IA

Projekt „Przyroda z klasą” - Czy wiesz, jak żyje jeż? Jak oczyścić brudną wodę?- to pytanie było tematem kolejnych zajęć w ramach projektu „Uniwersytet Dzieci”. Uczniowie klasy IA mieli okazję zastanowić się nad tym, jak ważnym elementem dla życia ludzi, roślin i zwierząt jest woda i jakie skutki, nie tylko dla człowieka, ale dla całej planety może wywołać jej brak. Mieli okazję przeanalizować, skąd bierze się woda w naszych kranach i jakie etapy musi przejść, aby nadawała się do użytku. Pracując w grupie wykonali własny filtr do oczyszczania brudnej wody. Na koniec zajęć, uczniowie byli świadomi zagrożeń związanych z brakiem czystej wody i podawali przykłady jak można ją oszczędzać.

22 marca 2023

Światowy Dzień Ziemi w 1 a

Światowy Dzień Ziemi to największe święto naszej planety, obchodzone co roku 22 kwietnia. Idea obchodów Dnia Ziemi została zapoczątkowana w 1970 r. Ma ono na celu promowanie postaw proekologicznych oraz uświadamianie, jak wielki wpływ na kondycję i przyszłość Ziemi ma każdy człowiek. Uczniowie z klasy Ia wiedzą jak dbać o naszą planetę!

15 marca 2023

03 marca 2023

Projekt Emocje w 1a

Klasa 1a przystąpiła do realizacji projektu Uniwersytet Dzieci. Najważniejszym założeniem projektu jest rozbudzanie u dzieci ciekawości, która potęguje chęć poznawania inspirującego świata nauki i odkrywania własnych pasji. Zrealizowaliśmy zajęcia dotyczące tego „Jak być dobrym przyjacielem?”. Uczniowie poznali historię mieszkańców planety PIRX. Pomogli im znaleźć odpowiedź na pytanie „Co to znaczy być dobrym przyjacielem?”. Zastanawiały się, co można ofiarować swojemu przyjacielowi i jakie zachowania są potrzebne by nim zostać. Podczas aktywności z włóczką dzieci przekonały się, jak silne więzi i zależności łączą grupę przyjaciół. Dowiedziały się, że każda osoba w klasie jest odpowiedzialna za atmosferę, która w niej panuje. Szukały cech u swoich kolegów i koleżanek, za które je cenią i podziwiają. Na zakończenie zajęć każde dziecko odpowiedziało kosmitom na ich pytanie rysując to, co wydaje mu się najważniejsze w byciu dobrym przyjacielem.

02 marca 2023

27 luty 2023

16  luty 2023

Dbamy o tradycje!

14 luty 2023

Wszyscy lubimy walentynki.

06 luty 2023

Przygotowujemy dekorację na bal, a przy tym mamy świetbą zabawę. Kolorowe farby i różnej wielkości pędzle oraz nasza wspólna praca zaowocowała i powstały nasze plakaty. Czy wiecie za co, lub kogo przebrały się dzieci na bal karnawałowy? 

22 grudnia 2022

16 grudnia 2022

13 grudnia 2022

Kopciuszek - czytają Rodzice

Zajęcia pt.: „Kopciuszek - czytają Rodzice" tym samym „Czytajmy dzieciom - czytanie pobudza wyobraźnię". Podczas zajęć rozwijane były zainteresowania dzieci z zakresie czytelnictwa, kształtowana sfera ruchowa, rozwijane umiejętności matematyczne, rozwijana sprawność manualna. itp. Największą atrakcją były ćwiczenia na zajęciach komputerowych, gdzie dzieci samodzielnie tworzyły świat Kopciuszka. Za udział w zajęciach serdecznie dziękujemy pani Paulinie.

9 grudnia 2022

Tytuł obrońców praw zwierząt dla naszych uczennic

Uczennice kl. 1a zostały wyróżnione tytułem obrońców praw zwierząt. Gratulujemy dziewczyny. 

7 grudnia 2022

Wycieczka do kina - klasa 1a

7 grudnia klasa 1 a wyruszyła na swoją pierwszą wycieczkę - wyjazd do kina. Tego dnia oglądaliśmy film ,,Świąteczna niespodzianka”. Przed seansem dzieci zakupiły niezbędne smakołyki by umilić sobie czas przed ekranem. Dziękujemy Ci Mikołaju za piękny prezent to dla nas cudowny czas pełen wrażeń i radości .

6 grudnia 2022

Mikołaj w klasie 1a

To nasz piękny czas. W naszej klasie po raz pierwszy 6 grudnia 2022 roku zawitał najbardziej zapracowany święty, a mianowicie Święty Mikołaj. Przybył w swoim tradycyjnym, czerwonym stroju. Święty Mikołaj spotkał się z uczniami naszej szkoły w sali gimnastycznej, rozmawiał z nimi i rozdawał słodkie upominki. Spotkanie z Mikołajem na długo pozostanie w pamięci szczególnie najmłodszych uczniów. W klasie odwiedził nas wirtualny Mikołaj , gdzie dzięki tablicy interaktywnej dzieci przeniosły się do świata Mikołaja pełnego magii świąt. Szczęśliwych mikołajek życzy kl. 1a z wychowawcami.

3 października 2022

Innowacja pedagogiczna w klasie 1 a

Klasa 1 a rozpoczęła zajęcia w ramach innowacji pedagogicznej ,,Poznajemy litery i cyfry” a przy tym świetnie się bawimy .
O - jak OSA to początek pracy metodą dobrego startu Marty Bogdanowicz.
Metoda Dobrego Startu (MDS) należy do metod terapii psychomotorycznej. Została opracowana przez psychologa Martę Bogdanowicz. Główny cel MDS to usprawnienie i zintegrowanie działania psychiki i motoryki. Rehabilitacja psychomotoryczna znajduje zastosowanie w przypadku zaburzeń emocjonalnych i mikrozaburzeń motorycznych, które wpływają na trudności w nauce oraz kłopoty z adaptacją dziecka do środowiska szkolnego i rodzinnego. Metoda Dobrego Startu polega przede wszystkim na usprawnianiu funkcji wzrokowych, słuchowych i dotykowo-kinestetyczno-ruchowych oraz na ich wzajemnej integracji.

29 września 2022

Ogólnopolski Dzień Głośnego Czytania w klasie 1a

29 września obchodzony jest Ogólnopolski Dzień Głośnego Czytania ogłoszony przez Polską Izbę Książki w 2001 roku. Data ta odnosi się do urodzin Janiny Porazińskiej, urodzonej 29 września 1888 roku, autorki książek dla dzieci i młodzieży (np. „W Wojtusiowej izbie", „Legendy", „Maciuś Skowronek", „Kto mi dał skrzydła", „Szewczyk Dratewka"), założycielki „Płomyka” i redaktorki „Płomyczka”. W naszej klasie z tej okazji odbyło się wspólne, głośne czytanie. Jest to doskonała okazja, by zachęcić dzieci do czytania, uwrażliwiać ich na piękno słowa, wzbogacać słownictwo, pobudzać wyobraźnię.

do góry