Strona główna/Projekty 2023/2024/Projekty 2022/2023/Przyroda z klasą. Czy wiesz, jak żyje jeż?

Przyroda z klasą. Czy wiesz, jak żyje jeż?

Projekt edukacyjny Uniwersytetu Dzieci w Klasie

Co to znaczy, że rośliny żyją?

Klasa 1a uczestniczyła w kolejnych zajęciach projektowych „Co to znaczy, że rośliny żyją?”. Była to już trzecia lekcja z cyklu projektu Uniwersytetu Dzieci. Tym razem dzieci zajęcia rozpoczęły od spaceru po najbliższej okolicy, którego celem było zwrócenie uwagi na to, co nas otacza, zgromadzenie różnych elementów przyrodniczych. Spacer, film, zabawa dały im dużo frajdy i zachęcały do działania. Tak jak poprzednio z entuzjazmem podchodzili do zaproponowanych aktywności, podzielili elementy przyrody na ożywione i nieożywione, podawali przykłady czynności życiowych istot żywych, wyszukiwali zależności pomiędzy elementami ożywionymi i nieożywionymi. Chętnie dopytywali o szczegóły, podawali przykłady z własnego życia, potwierdzające wyciągnięte na zajęciach wnioski. Wkrótce otrzymają indeksy, w których zanotują postępy w zdobywaniu wiedzy przyrodniczej.

Przyroda z klasą. Czy wiesz, jak żyje jeż?

Lider projektu - Małgorzata Wikarek we współpracy z Joanną Skonieczną

W klasie 1a odbedą się lekcje na rozgrzewkę czyli dwa wybrane scenariusze, które zintegrują klasę i oswoją uczniów z ich emocjami:
• Dlaczego śmiech to zdrowie?
• Co robić, kiedy nic nie mogę zrobić?
• Jak być dobrym przyjacielem?
• Jak się uczyć koncentracji uwagi?
Lekcje tematyczne, sześć wybranych wspólnie z dziećmi scenariuszy:
• Co to znaczy, że rośliny żyją?
• Kto będzie głodny, gdy znikną dżdżownice?
• Gdzie mieszkają jeże?
• Czy samochody przeszkadzają zwierzętom?
• Jak zwierzęta przystosowują się do otoczenia?
• Po co ptakom pióra?
• Do czego zwierzęta wykorzystują ślinę?
• Czy ptaki mają zęby?
• Jak zaprojektować ogród?
• Dlaczego wróble nie lubią kosiarek?
• Jak chronić wodę przed zanieczyszczeniami?
• Jak oczyścić brudną wodę?

uniwersytet dzieci

 

Projekt Emocje w 1a

Klasa 1a przystąpiła do realizacji projektu Uniwersytet Dzieci. Najważniejszym założeniem projektu jest rozbudzanie u dzieci ciekawości, która potęguje chęć poznawania inspirującego świata nauki i odkrywania własnych pasji. Zrealizowaliśmy zajęcia dotyczące tego „Jak być dobrym przyjacielem?”. Uczniowie poznali historię mieszkańców planety PIRX. Pomogli im znaleźć odpowiedź na pytanie „Co to znaczy być dobrym przyjacielem?”. Zastanawiały się, co można ofiarować swojemu przyjacielowi i jakie zachowania są potrzebne by nim zostać. Podczas aktywności z włóczką dzieci przekonały się, jak silne więzi i zależności łączą grupę przyjaciół. Dowiedziały się, że każda osoba w klasie jest odpowiedzialna za atmosferę, która w niej panuje. Szukały cech u swoich kolegów i koleżanek, za które je cenią i podziwiają. Na zakończenie zajęć każde dziecko odpowiedziało kosmitom na ich pytanie rysując to, co wydaje mu się najważniejsze w byciu dobrym przyjacielem.

do góry